A pályázatok szakmai értékelését a marketing szakma – a tudomány, az oktatás és a gyakorlati megvalósítás terén dolgozó - elismert személyiségeiből álló zsűri végzi, s ítéli oda a „Marketing Diamond”elismeréseket.
A szakmai zsűri a marketingmunka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát ismeri el a marketing gyémántokkal, a szakmailag kiváló marketing védjegyének odaítélésével. A pályázatok nem egymással fognak versenyezni, hanem a zsűri előzetesen megadott értékelési szempontjai alapján kerülnek minősítésre. Minden egyes pályázat, amely az értékelési szempontoknak megfelel, megkapja a Marketing Diamond elismerő védjegyet.
Minden beadott pályázatot minimum két független szakértő értékel, (az ügynökségek által benyújtott nevezéseket a megbízói oldal, a megbízói oldal által benyújtott nevezéseket pedig a szolgáltatói oldal) a kiírásban feltüntetett szakmai szempontok (lásd: pályázati kategóriákban), kritériumok alapján, s tesz javaslatot a "Marketing Diamond”elismerésben részesülő nevezőkre vonatkozóan. Eltérő javaslat esetén a zsűri elnöke is felkérésre kerül, akinek a véleménye dönti el az értékelés eredményét.
A pályázat a zsűrizési módszer tekintetében is különbözik a többi szakmai díjtól. A zsűri két részből áll: egyrészt az ügynökségi szakemberekből, másrészt a megbízói oldal TOP 50 legsikeresebb marketing- és kommunikációs vezetőből. Az ügynökségi szakemberek a megbízói oldalról benyújtott pályázatokat, míg az ügynökségek által benyújtottakat a megbízói oldalt képviselő zsűritagok fogják értékelni. A díj ezáltal is lehetőséget biztosít a kisebb ügynökségeknek, hogy bemutatkozzanak a nagy márkákat képviselő marketingvezetők előtt, valamint a marketing-aktív vállalkozásoknak, hogy sikeres tevékenységüket a szolgáltatói oldal képviselőivel megismertessék és elismertessék. A zsűritagok között olyan neves szakembereket találunk, mint Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Bay Áron (Exact Match), Bognár Tamás (Porsche Hungaria, ŠKODA), Csanak Gabriella (Microsoft Magyarország), Damjanovich Nebojsa (Resend Agency), Gandera Balázs (INTREN), Hidvégi Krisztina (New Land Media), Hovanyecz Norbert (SuperShop), Jagodics Rita (Kereskedelmi Marketing Trendek), Jákó Eszter (MVM), Kovács András Péter (Magyar Telekom), Knapcsek Katalin (KNK PR&Média), Lévai Richárd (Liftup), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Ördög Ibolya (Hyundai), Papp Gábor (The Pitch), Papp-Váry Árpád (METU), Szalkai Réka (Mastercard), Szilva Mónika (Nestlé Hungária), Tengerdi Laura (Budapest Bank Zrt.), Török Szabolcs (Magyar Posta Zrt.), Varga Tibor (T-Systems Magyarország Zrt.).
A zsűri elnöke az elmúlt évekhez hasonlóan Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.
További zsűritagok felkérés alatt.