Válságmarketing kategória
A különböző válsághelyzetek az üzleti élet természetes, elkerülhetetlen velejárói, ugyanakkor – külső-belső okokból, sokféle jelleggel (gazdasági-, globális válságból, balesettől, döntési hibából, technológiai változásból egészségügyi helyzetből eredően stb.) kialakulhatnak olyan problematikus, kritikus, katasztrofális helyzetek, melyek „kemény” kihívásokat teremtve, akár a cég egészét is veszélyeztethetik. A válságmarketing feladata, hogy olyan készségeket és gyakorlatot alakítson ki, mely figyeli, elemzi, képes előre jelezni a veszélyhelyzeteket, beazonosítani a válságjeleket, folyamatot, értékelni annak várható hatásait, valamint kezelni ezeket, s a váratlan válságszituációkat egyaránt, mert rendelkezik olyan szakmai intézkedési és kommunikációs „forgatókönyvekkel”, amire épülően optimális, célszerű magatartást mutat, hatékony marketingeszközöket alkalmaz. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- a pályázati adatlap a válság(kezelő) marketing stratégiai megoldás, kampány, eszközök céljának és az abban közreműködők leírásával;
- mutassa be a válsághelyzet előre-jelzési, elemzési eszközeit, gyakorlatát – a válságszituáció értékelésének eredményeit,
- ha volt, írja le az előzetes válságkezelési módszertani szabályozást (válság-kézikönyv),
- ismertesse az alkalmazott konkrét marketingmegoldások tervezését, konkrét eszközeit és annak indoklását,
- mérje, értékelje a válságkezelés eredményességét!
- adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok:
- a válsághelyzet elemzésének, értékelésének szakmai megfelelőssége, célszerűsége,
- válsághelyzeti felkészültség szintje,
- a kampány időbeli megfelelőssége, következetessége,
- válságkommunikációs szabályok, elvek megjelenítése, alkalmazása,
- a válságkezelésbe bevontak köre és annak indokoltsága,
- az alkalmazott eszközök megalapozottsága, kreativitása,
- költséghatékonyság, eredményesség.