Ügyfélélmény programok
A clienting, a marketing egyre erőteljesebben elkülönülő részterülete, amelynek fő célja és törekvése a már meglévő Ügyfelek megtartása és további vásárlásra ösztönzése. Következetes vevőorientáció és vevő közeliség jellemzi, magas szintű vevői elégedettségen alapuló erős és tartós kötődés kialakítására és fenntartására törekszik. A clienting az értékesítés, a marketing, a PR és a vállalati kommunikáció határterülete.
Központi kérdései, hogy hogyan érhető el és tartható fenn a vásárlói elégedettség, illetve milyen termék, szolgáltatás, mely tevékenységek, milyen fajta kommunikáció biztosítja az elkötelezettség megteremtéséhez szükséges mértékű ügyfélélményt.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap a cég tevékenységének bemutatásával, az ügyfél-elégedettségi programok leírásával;
- a cég jellemző ügyfélkörének mind méretben, mennyiségben, mind ágazati/tevékenységi jellemzőkkel való bemutatása,
- az ügyfélkapcsolatokat jellemző filozófia, módszertan bemutatása,
- mennyiben különül el az értékesítéssel és a ügyfél kapcsolatokkal foglalkozó munkatársak tevékenysége,
- hogyan segítik a munkatársaikat az eredményesebb ügyfélkapcsolatok ápolása érdekében,
- a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. elégedettségi mérések, értékelés, ügyféltalálkozó fotók, film; kutatási eredmények, mérések, sajtóvisszhang stb.)
- azon „hasznosítási” eljárást, ahogyan az elégedettség mérések tapasztalatait akár külső, akár belső változtatásokra felhasználták
- további információk elérhetősége pl. honlap
- miért gondolják azt, hogy megoldásuk megérdemli a „marketinggyémánt” elismerést.
Értékelési szempontok:
- célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
- koncepcionalitás, integráltság
- kreativitás, unikalitás
- az ügyfél-elégedettség érdekében végzett marketing tevékenység írott és íratlan szabályainak való megfelelés,
- marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
- célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság