Purpose marketing kategória
Az ügyvezérelt marketing a vállalatvezetési stratégia része, amelyben a márka alapértékeiben gyökerezik a cég ügyének meghatározása. Ez a tevékenység nem csupán a „visszaadásról” szól, hanem a mélyebb környezeti vagy társadalmi hatás gyakorlásáról, amit a márka a fogyasztóik bevonásával hajt végre. Ha a vállalat ezt valóban hitelesen építi fel, azaz az ügy semmilyen ponton nem ütközik ellentmondásokba a cég működésével, és jól kapcsolódik a brand DNS-éhez, a fogyasztók elköteleződése nagyban megnőhet, sőt valódi ambassadorokká válhatnak. A kategóriába elsősorban purpose vállalatvezetési esettanulmányokat, illetve marketingaktivitásokat várunk.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a marketingtevékenység leírásával, hogyan illeszkedik a tevékenység/program a vállalat stratégiájába
- megjelenések bemutatása;
- a megvalósítást, folytonosságot, és az eredményességet bemutató anyagok
- további információk elérhetősége pl. honlap
Értékelési szempontok:
- mennyire illeszkedik jól a vállalati stratégiába a tevékenység/program
- célkijelölés relevanciája, célcsoport meghatározása – valós társadalmi, környezeti igényre reflektál és ad jó megoldást
- koncepcionalitás, integráltság,
- kreativitás, unikalitás
- egybevág-e a cég tevékenységével és üzleti magatartásával a program
- marketing eszközök cél- és szakszerűsége
- célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság
- az aktivitás mérhető társadalmi és/vagy környezeti hatása,