}

Pályázati kategóriák

Pályázat a 2022-es pályázati időszakban az alábbi kategóriákban nyújtható be:

1. Tartalommarketing kategória 

A tartalommarketing azon marketing technikák összefoglaló neve, melyek valamilyen tartalom (szöveg, kép, grafika, animáció, videó) előállításával és terjesztésével marketing célokat szolgálnak. A modern tartalommarketing felkelti a célcsoport figyelmét és valamilyen cselekvésre ösztönöz olyan módon, hogy azzal mindkét csoport, a közzétevő és a befogadó is egyaránt jól jár. Ahhoz, hogy a tartalommarketing ezt a célját elérje, releváns kell legyen. Tehát minél pontosabban tudjuk meghatározni a célcsoport-szegmenseink igényeit, annál könnyebben állíthatunk elő számukra releváns tartalmat. A tartalommarketing jellemző célterületei: értékesítés, érdeklődés vagy kipróbálás, lead generálás, márkaismertség vagy márkahűség, illetve oktatás (edukáció). A klasszikus reklám tevékenység nem tartozik szigorúan a tartalommarketing témakörébe, bár sok az átfedés.” 

Forrás: DIMSZ Tartalommarketing Kisokos

Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap a tartalommarketing tevékenység leírásával; (megnevezés, cél, célcsoport, csatorna, időpont, források stb.)
  • megjelenések bemutatása;
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.)
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • a tartalommarketing előállítási írott és íratlan szabályainak való megfelelés,
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

2. Márkaépítés

A márka összefoglalja egy termék, szervezet akár szolgáltatás arculatát, szlogenjét, logóját és mindazt, amit a fogyasztók, alkalmazottak és egyéb érintettek képzelnek a márkanév hallatán az adott termékről, szolgáltatásról, szervezetről (előnyök, értékek, kultúra, közösség). Ezek pozícionálják a piacon a márka helyzetét, ez ad összehasonlítási alapot a konkurensekkel. Ezekkel a képzelt vagy valós értékekkel lesz több, értékesebb a márka.

Sikeresnek akkor nevezhető a márkaépítés, ha a márkanév meghallása után a potenciális fogyasztók be tudják azonosítani a fogalom mögött levő terméket, szolgáltatást, szervezetet. Eredményesnek akkor, ha a vásárló hajlandó a többletet kifizetve vásárolni, és amikor újra szükséglet lép fel nála, akkor ismét ugyanazt a márkát választja.

Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap a márkaépítő tevékenység leírásával; (megnevezés, cél, célcsoport, csatorna, időpont, költségek, stb.)
  • megjelenések bemutatása;
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang, stb.),
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • a márkaépítés írott és íratlan szabályainak való megfelelés,
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

3. Direkt Marketing kategória

A direkt marketing a nem-bolti kiskereskedelem, illetve az értékesítés-ösztönzés fontos formája. Valamely reklámeszköz felhasználásával a megcélzott személyekkel történő közvetlen (direkt) kapcsolatfelvételre és (marketing) kommunikációra törekszik. "Direkt marketing alkalmazásakor a vállalat közvetlen fogyasztói csatornákon keresztül, azaz közvetítők nélkül lép kapcsolatba a vevőkkel, szállít termékeket, illetve nyújt szolgáltatásokat... Minden, direkt marketinget alkalmazó cég mérhető reakció (válasz) kiváltására törekszik, ami rendszerint egy-egy megrendelés. Ezért, a direkt marketinget közvetlen megrendelést alkalmazó marketingnek (direct-order marketing) is nevezik." 
Forrás: Philip Kotler - Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment

Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap a direkt marketing tevékenység leírásával,
  • megjelenések bemutatása,
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.),
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • a direkt marketing tevékenység írott és íratlan szabályainak való megfelelés,
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

4. Ügyfél-elégedettségi programok

A clienting, a marketing egyre erőteljesebben elkülönülő részterülete, amelynek fő célja és törekvése a már meglévő Ügyfelek megtartása és további vásárlásra ösztönzése. Következetes vevőorientáció és vevő közeliség jellemzi, magas szintű vevői elégedettségen alapuló erős és tartós kötődés kialakítására és fenntartására törekszik. A clienting az értékesítés, a marketing, a PR és a vállalati kommunikáció határterülete.

Központi kérdései, hogy hogyan érhető el és tartható fenn a vásárlói elégedettség, illetve milyen termék, szolgáltatás, mely tevékenységek, milyen fajta kommunikáció biztosítja az elkötelezettség megteremtéséhez szükséges mértékű ügyfélélményt.

Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap a cég tevékenységének bemutatásával, az ügyfél-elégedettségi programok leírásával;
  • a cég jellemző ügyfélkörének mind méretben, mennyiségben, mind ágazati/tevékenységi jellemzőkkel való bemutatása,
  • az ügyfélkapcsolatokat jellemző filozófia, módszertan bemutatása,
  • mennyiben különül el az értékesítéssel és a ügyfél kapcsolatokkal foglalkozó munkatársak tevékenysége,
  • hogyan segítik a munkatársaikat az eredményesebb ügyfélkapcsolatok ápolása érdekében,
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. elégedettségi mérések, értékelés, ügyféltalálkozó fotók, film; kutatási eredmények, mérések, sajtóvisszhang stb.),
  • azon „hasznosítási” eljárást, ahogyan az elégedettség mérések tapasztalatait akár külső, akár belső változtatásokra felhasználták,
  • további információk elérhetősége pl. honlap,
  • miért gondolják azt, hogy megoldásuk megérdemli a „marketinggyémánt” elismerést.

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • az ügyfél-elégedettség érdekében végzett marketing tevékenység írott és íratlan szabályainak való megfelelés,
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

5. Design – Kreatív kategória

„Régóta igazságként kezelik, hogy a „content is king”. Ma viszont ehhez kötelezően párosul, hogy a „design is queen”. A design, a formatervezés, a vizuális eszközrendszer kifejezőképessége a modern technológiáknak köszönhetően legalább akkora közvetítőerővel bír, mint maga a tartalom. Egy márka, egy termék, egy szolgáltatás megfelelő vizuális csomagolás nélkül veszít piaci értékéből. Több múlik a találkozás pillanatán, mint sem azt elsőre gondolnánk. Így az esztétikum, a megfelelő információközlés és tájékoztatás az ergonómia és a funkcionalitás kiegyensúlyozott aránya elengedhetetlen korunk piacain. Gondoljunk csak arra, hogy milyen impulzusok érnek, amikor egy honlappal találkozunk, vagy egy formabontó csomagolással, vagy amikor csak egyszerűen szembejön velünk egy megragadó óriásplakát hirdetés.”

Nagy Márton, Positive Adamsky Reklámügynökség, kreatív-és stratégiai igazgató

Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap a design és kreatív elemek és eredményeinek bemutatásával,
  • a design tervezés szakmai, elemzési megalapozásának bemutatása,
  • a design tervezés folyamata a koncepció készítésének és a márkastratégiai törekvéseihez illeszkedő bemutatása,
  • a design, kreatív elemek koncepciójának, alkalmazási szabályainak és szakmai indokoltságának bemutatása,
  • a design, kreatív elfogadottsága,
  • megjelenések bemutatása,
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.),
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

6. Online felületre integrált kampány kategória

"A virtuális felületekre integrált kampányok egyre inkább életünk részévé válnak. Elfogadjuk vagy elutasítjuk, mégis nap-mint-nap találkozunk velük. Nem tudjuk figyelmen kívül hagyni. Ezért lényeges eleme egy értékesítés ösztönző kampánynak! A kategóriába olyan honlapra, display-re, digitális felületre tervezett és megvalósított kampányokat, hirdetéseket, vizuális megoldásokat, effekteket, valamint játékos együttműködésre ösztönző tartalmat és spotokat  várunk, amelyek célcsoportjuk számára figyelemfelkeltőek, az adott márka értékét erősítik vagy kreatív tartalmukkal vásárlásra ösztönöznek bennünket."

Varga István, Manta Marketing Kft., ügyvezető igazgató

Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap az online felületre integrált kampány leírásával,
  • megjelenések bemutatása,
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.),
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

7. Közösségi média megoldások

A fogyasztók elsősorban a közösségi média felé fordulnak. Az internet kínálta számos csatornát használják a fogyasztók a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos információszerzésre, véleménynyilvánításra, személyes tapasztalatok megosztására, befolyásolásra. Ennek eredményeképpen elvárják azt is, hogy az interneten mindenhol tájékoztatást kapjanak a kedvelt márkáról, szolgáltatásról. A social media több, mint egy média. Kulturális váltás. A legtöbb vásárló a Facebookon kívül egyéb fórumokon is tesz fel kérdéseket, várja a visszajelzéseket, személyes tapasztalatait szívesen megosztja másokkal, amikor csak lehetséges.

Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap kitöltése a közösségi média tevékenység leírásával,
  • megjelenések bemutatása,
  • a megvalósítást, eredményességét bemutató anyagok,
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • marketing eszközök cél-és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

8. Egyéb digitális megoldások

"A digitális marketing ma egyre inkább átformálja világunkat. Közelebb hozza egymáshoz a virtuális világban és a való világban tapasztalt és érzékelt eseményeket, történéseket. Az emberek befogadóak az újdonságokra, a meghökkentőre, a megszokottól merőben új modellt vagy digitális eszközt alkalmazó megoldásokra. Ha úgy érzi, hogy valami egészen újat alkotott, ne csüggedjen, hogy nem fér bele a modern digitális marketing eszköztárába.  A kategóriába épp ilyen digitális megoldásokat várunk!"

Varga István, Manta Marketing Kft., ügyvezető igazgató

 Pályázatban elvárt információk

  • pályázati adatlap a digitális megoldás leírásával,
  • megjelenések bemutatása,
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.),
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás,
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

9. Kis Költségvetésű integrált kampányok 

"Ebben a kategóriában alapvetően az eredményesség és ötletesség a meghatározó. Fontos, hogy a pályázónak limitált pénzből, hogyan sikerült elérnie a célközönségét úgy, hogy mindeközben nagy hatékonysággal tudta növelni az értékesítést. Kerüljön bemutatásra, hogy mi volt az az ötlet, az a kreatív megoldás, ami ellensúlyozta a pénzügyi források korlátját."

Bohnné Keleti Katalin, Argumentum Marketing Tanácsadó Kft., ügyvezető igazgató

Pályázatban elvárt információk:

  • pályázati adatlap a kis költségvetésű integrált kampány leírásával;
  • megjelenések bemutatása; (eDM, közösségi média, ügyfélrendezvények, stb.)
  • a kampány költségeinek bemutatása, különös tekintettel arra, hogy a kampány során egy egységnyi ráfordítás mennyi eredményt hozott. Miért gondolja a pályázó, hogy a kampány kis költségvetésű volt?
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.)
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság
  • kreativitás, unikalitás
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

10. Esemény alapú aktivációk

Az adott cégnél, márkánál, megvalósított esemény/rendezvényes aktivitás, melynek célja a releváns célcsoportok személyes bevonása, elérése, a személyes márkakontaktus kialakítása, a termékelőnyök közvetlen bemutatása, a pozitív imázs elősegítése és a fogyasztói lojalitás erősítése. Rendezvények széles köre pályázhat: szakmai kiállítások, fesztiválok, kóstoltatás, road-showk, konferenciák, termékbemutatók, eladásösztönző promóciók, sajtótájékoztatók, szalon/üzlet megnyitó stb. vagy vállalati belső rendezvények, csapatépítő tréningek, munkatársak részére szervezett események, stb. egyaránt megjelenhetnek.

Pályázatban elvárt információk:

  • pályázati adatlap a rendezvény-esemény leírásával (megnevezés, cél, célcsoport, helyszín, időpont, szervezők, támogatók, stb.),
  • eseményterv, forgatókönyv bemutatása,
  • az eseményt kísérő marketingtevékenység bemutatása,
  • az esemény megvalósítását, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang, stb.),
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok 

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása, esemény relevancia
  • koncepcionalitás, integráltság, a marketingkommunikáció egészébe
  • kreativitás, unikalitás, brandélmény elérése
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • esemény célok elérése, költséghatékonyság

11. Produkciós és nyomdai gyártások

Televízióban, mozi csatornán, internetre, egyéb felületre készített filmes megoldások. Ide tartozhatnak a reklámfilm, corporate vagy images film, branded content, termék vagy szolgáltatás promóciós film, szponzorációs megoldások, vírusvideók, social media, egyéb online film, stb. Ezen felül az indoor és outdoor felületre tervezett megjelenések, amelyek nyomdai és grafikai kivitelezést igényelnek (pl. óriásplakát, city light, roll up, katalógus, banner, stb.)

Pályázatban elvárt információk:

  • pályázati adatlap a produkció leírásával (megnevezés, cél, célcsoport, támogatók, megjelenési paraméterek,    költségek, stb.),
  • a produkciót kísérő marketingtevékenység bemutatása,
  • a produkció megvalósítását, eredményességet bemutató anyagok (pl. elérési, nézettségi mutatók; sajtóvisszhang, stb.),
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok 

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság, a marketingkommunikáció egészébe
  • kreativitás, unikalitás, brandélmény elérése
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok elérése, költséghatékonyság

12. Társadalmi célú kampányok

A társadalmi felelősségvállalás egyre nagyobb szerepet kap a vállalatok marketingtevékenységében is. A társadalmi célú kampányok során a vállalat célja, hogy felhívja a figyelmet, és akár magatartásváltozást is eredményezzen célközönségénél a társadalom egészét érintő egy-egy fontos ügyben. Egy sikeres társadalmi célú kampány tervezéséhez és kivitelezéséhez elengedhetetlen a korábbi eredmények ismerete és tanulmányozása, amelyek sokat segíthetnek a vállalatok számára. A kampányoknál, illetve az általuk közvetített üzeneteknél elengedhetetlen az is, hogy könnyen elérhetőek legyenek, amelyhez a vállalatoknak népszerű tömegkommunikációs eszközöket kell használniuk.

Pályázatban elvárt információk:

  • pályázati adatlap a társadalmi célú kampány leírásával;
  • megjelenések bemutatása;
  • a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.)
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok 

  • célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása,
  • koncepcionalitás, integráltság
  • kreativitás, unikalitás
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság

13. Innovációmarketing

A vállalkozások, a különböző ágazatokban tevékenykedő cégek tudatos (termék, folyamat, szervezeti/menedzsment és a piaci/marketing típusokat kombináló) innovációs tevékenysége határozza meg a realizálható versenyelőnyeit. Az innováció maga egy újat teremtő folyamat, az ötlettől egészen a gazdasági, piaci megvalósításig, bevezetésig.
A marketing e folyamatok elengedhetetlen támogatója, szolgáltatásaival, szemléletével, ahol egyben a marketinginnovációkkal maga is fontos innovációtípust képez.

Pályázatban elvárt információk:

  • pályázati adatlap kitöltése az innovációmarketing tevékenység leírásával;
  • milyen innovációs tevékenységek, milyen típusok, milyen arányban jellemezték az adott évet?
  • miért, milyen versenyképességnövelő szándékok álltak az innovációs-tevékenységek háttérében?
  • mutassa be a választott (pl. termék) innovációt támogató marketing-tevékenység lépéseit, (ötletgenerálás, termékkoncepció, gazdaságossági-piaci elemzések, a k+f piacorientáltsága, tesztelés, bevezetés)
  • ismertesse a megvalósítás (közvetlen és közvetett) eredményességét, hatékonyságát bemutató tényeket, adatokat, visszajelzéseket;
  • adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.

Értékelési szempontok 

  • az innovációs tevékenység portfóliójának célszerűsége, a versenyképességnövelő szándék megalapozottsága, piaci indokoltsága,
  • a bemutatásra került konkrét (termék) innovációs folyamat marketing támogatásának (tervezés, megvalósítás) cél- és szakszerűsége,
  • az innovációmarketing eszközök alkalmazásának eredményessége, hatásossága és költséghatékonysága

14. Purpose marketing

Az ügyvezérelt marketing a vállalatvezetési stratégia része, amelyben a márka alapértékeiben gyökerezik a cég ügyének meghatározása. Ez a tevékenység nem csupán a „visszaadásról” szól, hanem a mélyebb környezeti vagy társadalmi hatás gyakorlásáról, amit a márka a fogyasztóik bevonásával hajt végre. Ha a vállalat ezt valóban hitelesen építi fel, azaz az ügy semmilyen ponton nem ütközik ellentmondásokba a cég működésével, és jól kapcsolódik a brand DNS-éhez, a fogyasztók elköteleződése nagyban megnőhet, sőt valódi ambassadorokká válhatnak. A kategóriába elsősorban purpose vállalatvezetési esettanulmányokat, illetve marketingaktivitásokat várunk.

Pályázatban elvárt információk:

  • pályázati adatlap kitöltése a marketingtevékenység leírásával; hogyan illeszkedik a tevékenység/program a vállalat stratégiájába
  • megjelenések bemutatása;
  • a megvalósítást, folytonosságot, és az eredményességét bemutató anyagok
  • további információk elérhetősége pl. honlap

Értékelési szempontok 

  • mennyire illeszkedik jól a vállalati stratégiába a tevékenység/program
  • célkijelölés relevanciája, célcsoport meghatározása - valós társadalmi, környezeeti igényre reflektál és ad jó megoldást
  • koncepcionalitás, integráltság,
  • kreativitás, unikalitás
  • egybevág-e a cég tvékenységével és üzleti magatartásával a program
  • marketing eszközök cél- és szakszerűsége
  • célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság
  • az aktivitás mérhető társadalmi és/vagy környezeti hatása,

Ha bármi kérdésed merülne fel a kategóriákkal kapcsolatban, kérdéseid bátran felteheted a marketing@marketing.hu email címen.