}
Pályázat a 2022-es pályázati időszakban az alábbi kategóriákban nyújtható be:
1. Tartalommarketing kategória
A tartalommarketing azon marketing technikák összefoglaló neve, melyek valamilyen tartalom (szöveg, kép, grafika, animáció, videó) előállításával és terjesztésével marketing célokat szolgálnak. A modern tartalommarketing felkelti a célcsoport figyelmét és valamilyen cselekvésre ösztönöz olyan módon, hogy azzal mindkét csoport, a közzétevő és a befogadó is egyaránt jól jár. Ahhoz, hogy a tartalommarketing ezt a célját elérje, releváns kell legyen. Tehát minél pontosabban tudjuk meghatározni a célcsoport-szegmenseink igényeit, annál könnyebben állíthatunk elő számukra releváns tartalmat. A tartalommarketing jellemző célterületei: értékesítés, érdeklődés vagy kipróbálás, lead generálás, márkaismertség vagy márkahűség, illetve oktatás (edukáció). A klasszikus reklám tevékenység nem tartozik szigorúan a tartalommarketing témakörébe, bár sok az átfedés.”
Forrás: DIMSZ Tartalommarketing Kisokos
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
2. Márkaépítés
A márka összefoglalja egy termék, szervezet akár szolgáltatás arculatát, szlogenjét, logóját és mindazt, amit a fogyasztók, alkalmazottak és egyéb érintettek képzelnek a márkanév hallatán az adott termékről, szolgáltatásról, szervezetről (előnyök, értékek, kultúra, közösség). Ezek pozícionálják a piacon a márka helyzetét, ez ad összehasonlítási alapot a konkurensekkel. Ezekkel a képzelt vagy valós értékekkel lesz több, értékesebb a márka.
Sikeresnek akkor nevezhető a márkaépítés, ha a márkanév meghallása után a potenciális fogyasztók be tudják azonosítani a fogalom mögött levő terméket, szolgáltatást, szervezetet. Eredményesnek akkor, ha a vásárló hajlandó a többletet kifizetve vásárolni, és amikor újra szükséglet lép fel nála, akkor ismét ugyanazt a márkát választja.
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
3. Direkt Marketing kategória
A direkt marketing a nem-bolti kiskereskedelem, illetve az értékesítés-ösztönzés fontos formája. Valamely reklámeszköz felhasználásával a megcélzott személyekkel történő közvetlen (direkt) kapcsolatfelvételre és (marketing) kommunikációra törekszik. "Direkt marketing alkalmazásakor a vállalat közvetlen fogyasztói csatornákon keresztül, azaz közvetítők nélkül lép kapcsolatba a vevőkkel, szállít termékeket, illetve nyújt szolgáltatásokat... Minden, direkt marketinget alkalmazó cég mérhető reakció (válasz) kiváltására törekszik, ami rendszerint egy-egy megrendelés. Ezért, a direkt marketinget közvetlen megrendelést alkalmazó marketingnek (direct-order marketing) is nevezik."
Forrás: Philip Kotler - Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
4. Ügyfél-elégedettségi programok
A clienting, a marketing egyre erőteljesebben elkülönülő részterülete, amelynek fő célja és törekvése a már meglévő Ügyfelek megtartása és további vásárlásra ösztönzése. Következetes vevőorientáció és vevő közeliség jellemzi, magas szintű vevői elégedettségen alapuló erős és tartós kötődés kialakítására és fenntartására törekszik. A clienting az értékesítés, a marketing, a PR és a vállalati kommunikáció határterülete.
Központi kérdései, hogy hogyan érhető el és tartható fenn a vásárlói elégedettség, illetve milyen termék, szolgáltatás, mely tevékenységek, milyen fajta kommunikáció biztosítja az elkötelezettség megteremtéséhez szükséges mértékű ügyfélélményt.
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
5. Design – Kreatív kategória
„Régóta igazságként kezelik, hogy a „content is king”. Ma viszont ehhez kötelezően párosul, hogy a „design is queen”. A design, a formatervezés, a vizuális eszközrendszer kifejezőképessége a modern technológiáknak köszönhetően legalább akkora közvetítőerővel bír, mint maga a tartalom. Egy márka, egy termék, egy szolgáltatás megfelelő vizuális csomagolás nélkül veszít piaci értékéből. Több múlik a találkozás pillanatán, mint sem azt elsőre gondolnánk. Így az esztétikum, a megfelelő információközlés és tájékoztatás az ergonómia és a funkcionalitás kiegyensúlyozott aránya elengedhetetlen korunk piacain. Gondoljunk csak arra, hogy milyen impulzusok érnek, amikor egy honlappal találkozunk, vagy egy formabontó csomagolással, vagy amikor csak egyszerűen szembejön velünk egy megragadó óriásplakát hirdetés.”
Nagy Márton, Positive Adamsky Reklámügynökség, kreatív-és stratégiai igazgató
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
6. Online felületre integrált kampány kategória
"A virtuális felületekre integrált kampányok egyre inkább életünk részévé válnak. Elfogadjuk vagy elutasítjuk, mégis nap-mint-nap találkozunk velük. Nem tudjuk figyelmen kívül hagyni. Ezért lényeges eleme egy értékesítés ösztönző kampánynak! A kategóriába olyan honlapra, display-re, digitális felületre tervezett és megvalósított kampányokat, hirdetéseket, vizuális megoldásokat, effekteket, valamint játékos együttműködésre ösztönző tartalmat és spotokat várunk, amelyek célcsoportjuk számára figyelemfelkeltőek, az adott márka értékét erősítik vagy kreatív tartalmukkal vásárlásra ösztönöznek bennünket."
Varga István, Manta Marketing Kft., ügyvezető igazgató
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
7. Közösségi média megoldások
A fogyasztók elsősorban a közösségi média felé fordulnak. Az internet kínálta számos csatornát használják a fogyasztók a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos információszerzésre, véleménynyilvánításra, személyes tapasztalatok megosztására, befolyásolásra. Ennek eredményeképpen elvárják azt is, hogy az interneten mindenhol tájékoztatást kapjanak a kedvelt márkáról, szolgáltatásról. A social media több, mint egy média. Kulturális váltás. A legtöbb vásárló a Facebookon kívül egyéb fórumokon is tesz fel kérdéseket, várja a visszajelzéseket, személyes tapasztalatait szívesen megosztja másokkal, amikor csak lehetséges.
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
8. Egyéb digitális megoldások
"A digitális marketing ma egyre inkább átformálja világunkat. Közelebb hozza egymáshoz a virtuális világban és a való világban tapasztalt és érzékelt eseményeket, történéseket. Az emberek befogadóak az újdonságokra, a meghökkentőre, a megszokottól merőben új modellt vagy digitális eszközt alkalmazó megoldásokra. Ha úgy érzi, hogy valami egészen újat alkotott, ne csüggedjen, hogy nem fér bele a modern digitális marketing eszköztárába. A kategóriába épp ilyen digitális megoldásokat várunk!"
Varga István, Manta Marketing Kft., ügyvezető igazgató
Pályázatban elvárt információk
Értékelési szempontok
9. Kis Költségvetésű integrált kampányok
"Ebben a kategóriában alapvetően az eredményesség és ötletesség a meghatározó. Fontos, hogy a pályázónak limitált pénzből, hogyan sikerült elérnie a célközönségét úgy, hogy mindeközben nagy hatékonysággal tudta növelni az értékesítést. Kerüljön bemutatásra, hogy mi volt az az ötlet, az a kreatív megoldás, ami ellensúlyozta a pénzügyi források korlátját."
Bohnné Keleti Katalin, Argumentum Marketing Tanácsadó Kft., ügyvezető igazgató
Pályázatban elvárt információk:
Értékelési szempontok
10. Esemény alapú aktivációk
Az adott cégnél, márkánál, megvalósított esemény/rendezvényes aktivitás, melynek célja a releváns célcsoportok személyes bevonása, elérése, a személyes márkakontaktus kialakítása, a termékelőnyök közvetlen bemutatása, a pozitív imázs elősegítése és a fogyasztói lojalitás erősítése. Rendezvények széles köre pályázhat: szakmai kiállítások, fesztiválok, kóstoltatás, road-showk, konferenciák, termékbemutatók, eladásösztönző promóciók, sajtótájékoztatók, szalon/üzlet megnyitó stb. vagy vállalati belső rendezvények, csapatépítő tréningek, munkatársak részére szervezett események, stb. egyaránt megjelenhetnek.
Pályázatban elvárt információk:
Értékelési szempontok
11. Produkciós és nyomdai gyártások
Televízióban, mozi csatornán, internetre, egyéb felületre készített filmes megoldások. Ide tartozhatnak a reklámfilm, corporate vagy images film, branded content, termék vagy szolgáltatás promóciós film, szponzorációs megoldások, vírusvideók, social media, egyéb online film, stb. Ezen felül az indoor és outdoor felületre tervezett megjelenések, amelyek nyomdai és grafikai kivitelezést igényelnek (pl. óriásplakát, city light, roll up, katalógus, banner, stb.)
Pályázatban elvárt információk:
Értékelési szempontok
12. Társadalmi célú kampányok
A társadalmi felelősségvállalás egyre nagyobb szerepet kap a vállalatok marketingtevékenységében is. A társadalmi célú kampányok során a vállalat célja, hogy felhívja a figyelmet, és akár magatartásváltozást is eredményezzen célközönségénél a társadalom egészét érintő egy-egy fontos ügyben. Egy sikeres társadalmi célú kampány tervezéséhez és kivitelezéséhez elengedhetetlen a korábbi eredmények ismerete és tanulmányozása, amelyek sokat segíthetnek a vállalatok számára. A kampányoknál, illetve az általuk közvetített üzeneteknél elengedhetetlen az is, hogy könnyen elérhetőek legyenek, amelyhez a vállalatoknak népszerű tömegkommunikációs eszközöket kell használniuk.
Pályázatban elvárt információk:
Értékelési szempontok
13. Innovációmarketing
A vállalkozások, a különböző ágazatokban tevékenykedő cégek tudatos (termék, folyamat, szervezeti/menedzsment és a piaci/marketing típusokat kombináló) innovációs tevékenysége határozza meg a realizálható versenyelőnyeit. Az innováció maga egy újat teremtő folyamat, az ötlettől egészen a gazdasági, piaci megvalósításig, bevezetésig.
A marketing e folyamatok elengedhetetlen támogatója, szolgáltatásaival, szemléletével, ahol egyben a marketinginnovációkkal maga is fontos innovációtípust képez.
Pályázatban elvárt információk:
Értékelési szempontok
14. Purpose marketing
Az ügyvezérelt marketing a vállalatvezetési stratégia része, amelyben a márka alapértékeiben gyökerezik a cég ügyének meghatározása. Ez a tevékenység nem csupán a „visszaadásról” szól, hanem a mélyebb környezeti vagy társadalmi hatás gyakorlásáról, amit a márka a fogyasztóik bevonásával hajt végre. Ha a vállalat ezt valóban hitelesen építi fel, azaz az ügy semmilyen ponton nem ütközik ellentmondásokba a cég működésével, és jól kapcsolódik a brand DNS-éhez, a fogyasztók elköteleződése nagyban megnőhet, sőt valódi ambassadorokká válhatnak. A kategóriába elsősorban purpose vállalatvezetési esettanulmányokat, illetve marketingaktivitásokat várunk.
Pályázatban elvárt információk:
Értékelési szempontok
Ha bármi kérdésed merülne fel a kategóriákkal kapcsolatban, kérdéseid bátran felteheted a marketing@marketing.hu email címen.