Innovációmarketing kategória
A vállalkozások, a különböző ágazatokban tevékenykedő cégek tudatos (termék, folyamat, szervezeti/menedzsment és a piaci/marketing típusokat kombináló) innovációs tevékenysége határozza meg a realizálható versenyelőnyeit.
Az innováció maga egy újat teremtő folyamat, az ötlettől egészen a gazdasági, piaci megvalósításig, bevezetésig.
A marketing e folyamatok elengedhetetlen támogatója, szolgáltatásaival, szemléletével, ahol egyben a marketinginnovációkkal maga is fontos innovációtípust képez.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése az innovációmarketing tevékenység leírásával;
- Milyen innovációs tevékenységek, milyen típusok, milyen arányban jellemezték az adott évet?
- Miért, milyen versenyképességnövelő szándékok álltak az innovációs-tevékenységek háttérében?
- Mutassa be a választott (pl. termék) innovációt támogató marketing-tevékenység lépéseit, (ötletgenerálás, termékkoncepció, gazdaságossági-piaci elemzések, a k+f piacorientáltsága, tesztelés, bevezetés)
- Ismertesse a megvalósítás (közvetlen és közvetett) eredményességét, hatékonyságát bemutató tényeket, adatokat, visszajelzéseket;
- adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.
Értékelési szempontok:
- az innovációs tevékenység portfóliójának célszerűsége, a versenyképességnövelő szándék megalapozottsága, piaci indokoltsága,
- a bemutatásra került konkrét (termék) innovációs folyamat marketing támogatásának (tervezés, megvalósítás) cél- és szakszerűsége,
- az innovációmarketing eszközök alkalmazásának eredményessége, hatásossága és költséghatékonysága,