Bevezetőkampányok – termék, szolgáltatás bevezetése, illetve újra bevezetése
A termékbevezetés piaci sikert, a termékek életgörbéjét meghatározó fontosságát mindenki tudja, jelentős része mégis kudarccal végződik. A hibák egy része a hibás, nem jól megalapozott stratégiai döntésekre vezethető vissza, legyen az a piac nem alapos megkutatása, ismerete, a termékből hiányzó markáns versenyelőny, a hiányzó tesztbevezetés, a rossz időzítés, az ármeghatározás, vagy éppen a kommunikáció jellegének, intenzitásának meghatározása. Nem kevésbé fontos a közvetlen, operatív kampánytervezés és kivitelezés terve, kreativitása és végrehajtásának technikái sem.
Pályázatban elvárt információk:
- a pályázati adatlap kitöltése a különböző típusú új, megújított termékek, szolgáltatások a bevezetés stratégiai döntési hátteréről, a bevezetési marketing kampány céljának, célcsoportjai, tartalmának, eszközeinek, intenzitásának leírásával, indoklásával
- a termékbevezető kampány előkészítő szakaszának ismertetése (termék, piac-tesztelés, várakozások építése, előrendelés stb.)
- ismertesse a megvalósítás (közvetlen és közvetett) eredményességét, hatékonyságát jellemző tényeket, adatokat, visszajelzéseket;
- adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok
- a bevezető kampány célokhoz, piaci sajátosságokhoz történt kialakításának célszerűsége, megalapozottsága, piaci indokoltsága,
- a bemutatásra került konkrét (termék) piacbevezető, új piacokra lépő kampány, illetve eszközök kreativitása, eredetisége, alkalmazásának, intenzitásának indokoltsága, szakszerűsége,
- a bevezető kampány és eszközök alkalmazásának eredményessége, hatásossága és költséghatékonysága.