}
A B2B (a business-to-business marketing), mint a cégek, a vállalkozói szervezetek közötti üzleti kapcsolatok marketingje sajátos, ún. köztes piaci tevékenység, alapvetően a végső, B2C piaci keresletből származó, oda irányuló teljesítmények kialakításának egy-egy szakaszában. Az üzletileg, profitorientált gondolkodó vevő tudatos beszerzési sajátossága, a többnyire kevés számú piaci szereplő speciális piaci struktúrája, kölcsönös függőségi rendszere, bizalmi, tartós kapcsolati igény, a technológiai-innovációs tényezők versenyképességi szerepet, az értékesítési és kommunikációs csatorna sajátosságai, a piacok nemzetközi nyitottsága jelentik a marketingmunka fő kihívásait. Pályázni adott piacokra irányuló (adott esetben kooperatív jellegű) marketing-stratégiával, azt megalapozó kutatással, ügyfélelégedettség-, ügyfélérték elemzésekkel, CSM (Customer Satisfaction Management), vagy CRM (Customer Relationship management) rendszerek kialakításával, konkrét értékesítési (pl. elektronikus piac), márkaépítéssel, kommunikációs kampánnyal, eszközökkel (pl. kiállításmegjelenés, kiadványok, új piacra lépés) mellett belső marketing, kommunikáció, PR eszközökkel is lehet. Adott esetben a vevői oldal például beszerzési stratégiával, beszállítói értékeléssel, hálózatépítéssel, üzleti együttműködéseket építő marketinggel is lehetséges. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
Értékelési szempontok: